Als beveiliger maak je tijdens elke dienst een dienstrapport op, waarin je incidenten en gebeurtenissen meldt. Ook als er geen bijzonderheden tijdens de dienst zijn voorgevallen, maak je een dienstrapportage. Met de online software voor beveiligers Secusoft kun je met je eigen inlogcode een dienstrapport maken, die wordt gekoppeld aan jouw account.
Elk dienstrapport kan automatisch of handmatig gekoppeld worden aan een opdrachtgever, en er kunnen eenvoudig foto's en andere documenten aan worden toegevoegd. De dienstrapportage kan op een overzichtelijke pagina uitgeprint worden en direct digitaal naar de klant worden gestuurd. Ook is het mogelijk de klant zelf inzicht te geven middels het klantenportaal.
Er zijn meerdere indelingen mogelijk, maar het meest gebruikte rapport is Het Specifiek Rapport.
Wat moet het specifiek rapport (HSR) bevatten? »
Dit dienstrapport toont in kolommen de tijdstippen en rapportageregels (of bijzonderheden) naast elkaar. De tijdnotatie wordt automatisch in het juiste formaat gezet, en ook alle mutaties zet Secusoft automatisch in chronologische volgorde. Object/opdrachtgever wordt automatisch geselecteerd als er een dienst voor de werknemer in het rooster staat voor deze opdrachtgever op moment van aanmaken van het rapport.
Veel informatie? Gebruik het Uitgebreid rapport
Een van de mogelijkheden is daarnaast het opstellen van een Uitgebreid rapport. In deze rapportagevorm kan naast tijdstip en gebeurtenis ook worden vermeld wie de melder is, wat de ondernomen actie is en is er ruimte voor eventuele aanvullende opmerkingen.
Ga naar het Uitgebreid rapport »
Een Dienstrapport front desk is bijzonder handig voor diensten waarbij er een overdracht is van de kassa. Er is namelijk ruimte voor het vermelden van het kassaldo. Ook kan hier worden aangegeven of de checklist is afgevinkt. Dit is belangrijk voor (nacht)portiersdiensten in hotels.
Ga naar Dienstrapport front desk »
Wij hebben een instructievideo opgenomen over het aanmaken van een dienstrapport. Hier zie je hoe je het dienstrapport opstelt in een veilige, drievoudig ISO-gecertificeerde omgeving en hoe je elk rapportage kunt delen met de opdrachtgever per e-mail, of door inzage te geven via het klantenportaal. Bekijk de video hier.
Voordelen:
Wil jij ook dienstrapporten opmaken, opslaan en delen in Secusoft? Maak gratis een proefaccount aan en ervaar de vele voordelen van onze software direct zelf.
Wilt u nog meer zien? Ga dan naar de pagina Alle functies.
In de drukke wereld van bedrijfsvoering is een efficiënt planningssysteem essentieel. Wat voor soort bedrijf je ook runt, het organiseren van de werkprocessen en het juist inplannen van personeel... lees verder »
In de wereld van beveiliging en evenementen draait alles om betrouwbaarheid, beschikbaarheid en timing. Eén van de grootste uitdagingen voor organisaties in deze sector is een effectieve... lees verder »