Secusoft laat (kerst)wensen in vervulling gaan

Secusoft laat (kerst)wensen in vervulling gaan

Secusoft laat (kerst)wensen in vervulling gaan Secusoft, dé software voor beveiligers
Leo Hoogma - Secusoft, dé software voor beveiligers

Geschreven door:
, 22 december 2022

E-mail Leo Hoogma Linkedin

Wat is er nou mooier dan het jaar 2022 op een goede manier afsluiten? Natuurlijk wensen wij al onze klanten graag persoonlijk hele fijne feestdagen toe, maar daarnaast werken wij ook graag nog even éxtra hard om, zo aan het eind van het jaar, speciale wensen en verzoeken van Secusoftgebruikers in vervulling te laten gaan. Noem het de kerstgedachte, of noem het enthousiasme, wij hebben in elk geval weer een flink aantal modules uitgebreid én een paar nieuwe functies toegevoegd aan Secusoft. Daar vertellen wij je in dit nieuwste blogbericht zo vlak voor de kerstdagen graag alles over!

Nieuwe module registreert personen in Secusoft

Wij hebben een nieuwe module gerealiseerd, namelijk `Persoonsregistraties`. Hiermee worden personen die verblijven in een tijdelijke opvang zoals een crisislocatie, blijf van mijn lijf-huis of vluchtelingencentrum, netjes geregistreerd. Er is hierbij ruimte voor het noteren van alle noodzakelijke informatie zoals:

  • NAW-gegevens
  • Datum aankomst en vertrek
  • Geboorteland
  • ID-gegevens
  • Contactgegevens familie of verzorger
  • Exacte locatie, zoals kamernummer of unit

Je kunt vanuit het overzicht snel zoeken en vinden met behulp van het filter. Zo is eenvoudig te zien of er schoolgaande kinderen aanwezig zijn, en heb je gemakkelijk een overzicht van aan- en afwezigen. Ook kan je hierbij controleren of iemand aan de meldplicht heeft voldaan, en of men bijvoorbeeld is teruggekomen van verlof.

De module `Ontzeggingen` (winkelverbod) is verder geoptimaliseerd
Een van de jongste functies in Secusoft is de module `Ontzeggingen/winkelverbod` waarmee je eenvoudig winkelverboden registreert, en deelt met collega's die zijn ingeroosterd op hetzelfde object. Naar aanleiding van feedback van onze gebruikers hebben wij deze functie verder geoptimaliseerd en de module overzichtelijker gemaakt. Concreet uiten deze verbeteringen zich op de volgende wijze:

  • Het systeem zoekt naar matches met andere ontzeggingen, en geeft een melding als deze zijn gevonden.
  • De geboortedatum van de geweigerde persoon wordt nu getoond in het overzicht.
  • De verloopdatum van de ontzegging is nu ook zichtbaar in overzicht.

Nieuw: Incidenten per locatie op kaart in Secusoft

Wij zijn altijd blij met de feedback die wij krijgen van onze gebruikers! Elke opmerking wordt door ons serieus onderzocht. Suggesties ter verbetering van de software worden hierbij getoetst aan 2 vragen:

  1. Is het door ons te maken?
  2. Betreft het een waardevolle uitbreiding voor Secusoft?

Is het antwoord op beide vragen `ja`, dan beginnen hier de handen vaak al te jeuken. Zodra we een opening vinden in ons - vrij drukke - schema, beginnen we dan ook enthousiast aan het bouwen van zo'n nieuwe functie.

Zo kwam recent het verzoek om incidenten per locatie op een kaart te kunnen tonen. Een interessante vraag, want natuurlijk is zowat alles te maken, maar hoe zullen wij dit concreet in elkaar zetten? Na een gezonde brainstorm hebben we gekozen voor het gebruik van Google Maps. Uiteraard kwam er wederom enig overwerk aan te pas, maar het resultaat is goed ontvangen. Je kunt nu bij de module `Calamiteitenrapport` filteren op `incidenten per locatie`, waarna je een map met daarop alle calamiteiten te zien krijgt.

Klik je vervolgens in het overzicht op het oogje naast een rapportage, dan toont de map de exacte locatie en wordt het rapport weergegeven, en andersom werkt dit ook vanuit de map: klik je op een incident, dan wordt ook direct de betreffende rapportage erbij getoond.

Daarnaast hebben we nóg een aanpassing gedaan die betrekking heeft op Google Maps. Het is vanaf nu mogelijk om in Secusoft, bijvoorbeeld bij het bekijken van een rapportage met locatie, of bij het toevoegen van een NFC-tag, ook de streetview te tonen. Dit doe je eenvoudig door op de marker van de locatie te klikken, waarna de streetview van die locatie wordt getoond, om zo een gebeurtenis nog sneller en nauwkeuriger te kunnen plaatsen.

Update calamiteitenrapport
Het calamiteitenrapport wordt opgesteld in geval van incidenten of bijzondere situaties. Deze module kent de handige `Nu`-knop waardoor je een hoop tijd bespaart door niet telkens het actuele tijdstip in te hoeven vullen, een beetje zoals de functie `Gps-locatie` ophalen je exacte locatie registreert.
Je kunt hierbij aangeven wat het tijdstip is van:

  • Melding
  • Aankomst
  • Vertrek
  • Afgehandeld

Laat je één van deze tijdstippen leeg, dus op -- -- staan, dan wordt deze tijd niet op het uiteindelijke calamiteitenrapport getoond.

Factuur betaald? Zo werk je jouw administratie snel bij.
Een vraag van een andere klant was of het afhandelen van facturen nog efficiënter kon. Zo bestond er de wens om vanuit het `Facturen` overzicht een betaaldatum te kunnen invullen, waardoor de factuur op afgehandeld wordt gezet. Dit hebben wij gerealiseerd en deze functie is nu te gebruiken in Secusoft.

Nieuw: Plus- en minurensysteem

Via de module `Uren CSV export` exporteer je eenvoudig gegevens naar een tabel, die je naar wens kunt inrichten. Gebruikers van onze software vroegen zich af of hieraan een plus- en minurensysteem kon worden toegevoegd. Dit hebben wij gerealiseerd, waardoor je nu in de export een plusurentabel en/of minurentabel kunt toevoegen, waarbij je ook de extra vakantieopbouw van de plusuren automatisch kunt laten uitrekenen door Secusoft.

Update module Alarmbonnen
Met de module `Alarmbonnen` kan de beveiligingsmedewerker die een alarmmelding opvolgt bevindingen zoals braakschade, reden van locatiebezoek en meer relevante informatie noteren. Wij hebben deze module geüpdatet door, net als bij o.a. calamiteiten, diverse types alarmmeldingen alvast voor je in Secusoft te zetten. Zo kan je snel kiezen uit diverse alarmtypes, en selecteer je eenvoudig reden van het bezoek, zoals inbraakalarm, stroomuitval, brandmelding, etc., in het dropdownmenu. Dit lijstje met types is zelf aan te vullen en te beheren door een medewerker met de juiste rechten daarvoor.

Secusoft is hét antwoord op jouw vraag!

Wil jij Secusoft ook gaan gebruiken, en zo je planning, registratie, rapportage, facturensysteem, en communicatie richting opdrachtgevers en medewerkers efficiënter stroomlijnen? Maak eens een gratis proefaccount aan en ervaar de vele voordelen van onze software zelf. Ons kantoor is gedurende de kerstvakantie gesloten, maar uiteraard blijft ons storingsnummer wel bereikbaar voor spoed. Vanaf maandag 9 januari staat het Secusoft support team weer voor je klaar om je te helpen aan het antwoord op al je vragen, of voor een digitale rondleiding door onze software.

Rest ons iedereen hele fijne kerstdagen te wensen, en natuurlijk alle goed voor 2023. Op, naar een prachtig en bovenal veilig nieuw jaar!

Wilt u nog meer blogberichten lezen? Ga dan naar de pagina Blog.

Duurzame software: 0 zakelijke km's voor Secusoft in 2023! - Secusoft, dé software voor beveiligers

Duurzame software: 0 zakelijke km's voor Secusoft in 2023!

22 april 2024 - Bij Secusoft zijn we ons zeer bewust van onze ecologische voetafdruk. Wij houden ons bezig met verduurzaming, o.a. door het aantal zakelijke kilometers zoveel mogelijk te minimaliseren. En met... lees verder »

Alle rechten in één keer resetten naar standaardinstellingen - Secusoft, dé software voor beveiligers

Alle rechten in één keer resetten naar standaardinstellingen

3 maart 2024 - Met Secusoft sta jij als ondernemer altijd aan het roer. Je bepaalt als houder van het master account (ID1) wie wat mag zien en doen binnen de software. Hiervoor zijn er de standaardinstellingen,... lees verder »

Contact via Whatsapp

Deze website werkt het beste als u de cookies voor social media en statistieken accepteert.