Een meldkamer kan op verschillende manieren gebruik maken van Secusoft om de efficiëntie, communicatie en respons te verbeteren. Zo kan onze registratiesoftware helpen bij het monitoren van systemen, het coördineren van alarmen en meldingen, het beheren van rapporten en gegevens, en het stroomlijnen van de algehele operationele processen.
Alarmmonitoring en incidentregistratie
Secusoft biedt meldkamers één centrale plek waar inkomende alarmen zowel snel als veilig kunnen worden geregistreerd én geclassificeerd. Dit maakt het mogelijk om de juiste actie in te schakelen, zoals het aansturen van een patrouille of het informeren van een klant. Er kunnen diverse meldingen worden geregistreerd, zoals inbraakalarmen, brandmeldingen en bijzonderheden zoals gemeld door medewerkers van de mobiele surveillance.
Beveiliging aansturen
Secusoft maakt als registratie- en planningssoftware mogelijk dat de meldkamer de inzet van beveiligingspersoneel kan beheren en coördineren. Dit betekent bijvoorbeeld dat een mobiele patrouille of een lokale beveiliger snel kan worden geïnformeerd om naar de locatie van een incident te gaan. De locatie wordt getoond zodat hier naartoe kan worden genavigeerd. Wanneer nodig bij een alarmmelding kan de meldkamer de medewerker toegang verschaffen tot relevante klantinformatie, zoals locatie en alarmcodes, wat helpt om sneller en effectiever te reageren.
Roosterbeheer
Met onze slimme planningsmodule wijs je als meldkamer eenvoudig vaste diensten, of ad hoc taken tijdens een dienst aan een medewerker toe. Zo heb jij altijd alles onder één dak en worden shifts overzichtelijk. Beschikbaarheid kan worden aangegeven, zo is altijd inzichtelijk welke medewerkers snel op een incident kunnen reageren.
Voor het berekenen van de kilometers heeft Secusoft een koppeling met TriOpSys, dit is wanneer er wordt gewerkt vanuit de cao Particuliere Beveiliging. Het is daarnaast tevens mogelijk om de kilometers te berekenen via Google Maps.
Rapportage en documentatie
Secusoft biedt een uitgebreide rapportagetool waarmee incidentrapporten kunnen worden beheerd en indien gewenst met de opdrachtgever kunnen worden gedeeld per mail.
Duurzame software: digitalisering en automatisering maakt efficiënt werken mogelijk
In plaats van handmatig rapporten in te voeren, kunnen medewerkers van de meldkamer de gegevens eenvoudig invoeren in het systeem, wat de kans op fouten vermindert en waardoor rapporten sneller beschikbaar zijn. Het is een duurzame werkwijze waarvoor aanzienlijk minder papier nodig is, maar wat ook de snelheid en efficiëntie van de het communiceren ten goede komt.
Secusoft blijkt ook op het gebied van evaluatie van nut, zo kunnen aan de hand van de geschiedenis van incidentgegevens bepaalde trends worden geïdentificeerd en kan de effectiviteit van beveiligingsmaatregelen worden geëvalueerd.
Goede communicatie in meldkameromgeving cruciaal
Het communiceren met beveiligingspersoneel en opdrachtgevers verloopt via Secusoft veilig, snel en eenvoudig. Onze software is drievoudig ISO-gecertificeerd, wat betekent dat je werkt in een uiterst goed beveiligde omgeving, die voldoet aan strenge, internationaal gestelde veiligheidsnormen.
Monitoring van Beveiligingspersoneel
Met behulp van onze software kunnen meldkamers ook het werk van het beveiligingspersoneel beter volgen. Dit kan bijvoorbeeld gaan om het monitoren van de aanwezigheid van medewerkers, het registreren van diverse checkpoints middels NFC-tags, inclusief tijdsstempel en gps-locatie, of het bijhouden van hun activiteiten en de voortgang van toegewezen taken.
Facturering
Wil je uitgevoerde taken factureren? In Secusoft zet je bijvoorbeeld een reeks alarmbonnen in één keer om naar een factuur. Dat noemen wij efficiëntie ten top!
Wil je ook dat Secusoft gebruikt wordt voor het stroomlijnen van de werkzaamheden binnen jouw meldkamer?
Onze beveiligingssoftware kan een meldkamer helpen om het beheer van incidenten, de communicatie, en de coördinatie van middelen te verbeteren. Door onze software te integreren in jouw workflow kan de meldkamer sneller reageren, efficiënter werken en nóg betere beveiliging bieden aan opdrachtgevers. Maak vrijblijvend een proefaccount aan of neem contact met ons op voor het openen van jouw Secusoftaccount.
21 november 2024 - Maak jij al naar volle tevredenheid gebruik van Secusoft, of ben je (nog) geen klant van onze ISO 27001-gecertificeerde software met functies voor plannen, rapporteren, registreren en factureren en... lees verder »
14 november 2024 - In de beveiligingsbranche zijn tijd en nauwkeurigheid van groot belang, zowel voor medewerkers als voor de eindverantwoordelijken. Flexibele, efficiënte software is dan ook onmisbaar voor een goede... lees verder »