Hoe houd ik mijn bureau netjes opgeruimd?

Hoe houd ik mijn bureau netjes opgeruimd?

Hoe houd ik mijn bureau netjes opgeruimd? Secusoft, dé software voor beveiligers
Leo Hoogma - Secusoft, dé software voor beveiligers

Geschreven door:
, 2 mei 2022

E-mail Leo Hoogma Linkedin

Herkenbaar? Je bureau ligt vol spulletjes, die je niet écht nodig hebt, maar waar je ook niet zonder kunt. En elke week komt er meer bij... Wil jij ook jouw bureau voor eens en altijd netjes en overzichtelijk hebben, en je werkzaamheden efficiënter laten verlopen? Wij delen graag een aantal ideeën om jouw bureau opgeruimd en leeg te krijgen en te houden, en geven als afsluiter dé gouden tip!

Hoe ruim ik mijn bureau op?

Het lijkt een open deur, maar een opgeruimd bureau begint begint met het direct opruimen van spullen zodra ze jouw kant op komen. Het toverwoord hierbij is: sorteer.
Wat moet nu, en wat kan later?
Neem een aantal dozen en begin met sorteren. Maak een stapel met spullen die je voorlopig niet nodig hebt, maar in de toekomst misschien wel. Deze zet je op een afgesloten plek uit het zicht. Ga elk half jaar door deze doos, en beoordeel of je het nog steeds wilt bewaren, of dat het weg kan. Gooi alles wat direct kan weg, direct weg.
Neem een doos (of vuilniszak) waarin je alles stopt dat weg kan worden gegooid. Gaat het om gevoelige informatie, zoals documenten? Haal deze dan eerst even door de papierversnipperaar, AVG en ISO-proof!

Niemand gebruikt drie scharen tegelijkertijd...
Verzamel alle `bureauspullen`, zoals pennen, schaar en nietmachine. Neem een mok of groot blik en zet hier een aantal pennen, potloden en een schaar in. Heb je meer dan één schaar op je bureau? Waarschijnlijk is de gedachte hierachter: `dan heb ik er altijd wel een bij de hand`. Maar als je werkt met een vaste plek, heb je aan één schaar echt genoeg.

Doe wat overblijft aan pennen, elastiekjes, paperclips etc. weg, geef het aan een collega (en stuur vervolgens ook even de link naar dit artikel om te voorkomen dat je collega's bureau té vol wordt ), of leg het in een gezamenlijke ruimte, zoals bij de kopieermachine of in de kantine.

Weg met stapels papieren en andere `bureauvervuiling`
Heb je dan nog stapels met papieren, die je nodig hebt voor je werk? Een mooie desk organiser in de vorm van een brievenbak is onmisbaar. Maar omdat dit gaat ten koste gaat van de vrije ruimte, en een leeg bureau de beste stimulans is om lekker door te werken, kun je er maar beter voor zorgen dat de stapel papieren zo dun mogelijk is, en blijft. Hoe je dat doet, lees je aan het eind van dit artikel in onze gouden tip.

Zo, nu zijn de eerste stappen naar een opgeruimde werkplek gezet! Vanaf nu geef je alles wat jouw kant op komt direct de juiste plek, en last but not least: zorg voor minder papieren rompslomp, en kies voor een software waarbinnen je álles veilig en georganiseerd kunt regelen.

De gouden tip voor een nette en opgeruimde werkplek is... Digitaliseer!

Heb jij geen zin meer in stapels papieren, half uitgewerkte ideeën, achterstallige administratie, propjes, en aantekeningen die je zelf niet eens meer kunt ontcijferen? Zorg dan dat jij digitaliseert en begin vandaag nog met werken in een online werkomgeving, zoals Secusoft. Binnen onze software heb je alle ruimte voor onder andere:

  • Een compleet HR/personeelsdossier
  • Kledinglijsten, voorraadbeheer en leveranciersmanagement
  • Klantgegevens, afspraken, contracten en tarieven
  • Opdrachten, werklocaties
  • Rapportages, mutaties en ontzeggingen
  • Roosters en planning, waarbij tal van slimme koppelingen zorgen voor de automatische berekening van ORT's en kilometervergoedingen
  • Je financiële administratie, offertes en facturen
  • En nog veel meer.

Werken met Secusoft betekent werken in een veilige, drievoudig ISO-gecertificeerde omgeving. Zolang je beschikt over een apparaat met toegang tot het internet, heb je toegang tot jouw Secusoftportaal. Of dit nou een mobiele telefoon, tablet of pc is. Zo heb je belangrijke zaken altijd bij de hand.

Rechten op medewerkerniveau toewijzen
Medewerkers krijgen toegang tot door jou aangewezen onderdelen, zoals hun rooster, werklocatie en werkinstructies, via hun eigen account binnen jouw portaal. Als eigenaar van het Secusoftportaal stel jij de rechten per medewerker in.

Zo houd jij de touwtjes in handen, en zullen de collega's zich verbazen over hoe netjes en opgeruimd de werkplek en het bureau - en daarmee vaak ook het humeur - kunnen zijn!

Probeer Secusoft gratis en vrijblijvend uit

Wil je Secusoft eerst uittesten? Dat is geen probleem! Je mag onze software 14 dagen lang gratis proberen. Maak een proefaccount aan en ervaar direct de rust en ruimte die digitalisering jou geeft. Bekijk hoe het werkt en ervaar de vele voordelen van veilige en slimme software Secusoft direct.

Wilt u nog meer blogberichten lezen? Ga dan naar de pagina Blog.

Toewijzen posities/functies toegelicht in nieuwe instructievideo - Secusoft, dé software voor beveiligers

Toewijzen posities/functies toegelicht in nieuwe instructievideo

21 november 2024 - Maak jij al naar volle tevredenheid gebruik van Secusoft, of ben je (nog) geen klant van onze ISO 27001-gecertificeerde software met functies voor plannen, rapporteren, registreren en factureren en... lees verder »

Efficiënt plannen met zelfroosterfunctie - Secusoft, dé software voor beveiligers

Efficiënt plannen met zelfroosterfunctie

14 november 2024 - In de beveiligingsbranche zijn tijd en nauwkeurigheid van groot belang, zowel voor medewerkers als voor de eindverantwoordelijken. Flexibele, efficiënte software is dan ook onmisbaar voor een goede... lees verder »

Contact via Whatsapp

Deze website werkt het beste als u de cookies voor social media en statistieken accepteert.