Geschreven door:
Leo Hoogma
Iedere beveiliger kent het: aan het einde van een dienst even snel het dienstrapport invullen. Soms zijn dat maar een paar regels, maar bij grote objecten of drukke nachtdiensten kan het rapport uit tientallen meldingen bestaan.
Voor klanten en management betekende dat vaak één ding: veel lezen en zoeken naar wat écht belangrijk is.
Met de nieuwe uitbreiding in Secusoft kun je bij elke rapportregel nu zelf een categorie selecteren. Denk aan:
Bij elke categorie geef je als leidinggevende aan of de regel moet worden gemarkeerd als `belangrijk`. Incidenten die niet in een bepaalde categorie vallen, maar toch een gele markering krijgen van een beveiliger worden ook gefilterd, zodat deze extra opvallen. Dat scheelt zowel directie/management als opdrachtgever een hoop zoek- en leeswerk!
Meer uitleg over het toewijzen van type rapportregels vind je hier »
Via de functie Automatische overzichten kun je instellen dat alleen belangrijke rapportregels automatisch worden doorgestuurd per e-mail; dagelijks, wekelijks of op maat.
Zo blijft iedereen op de hoogte van cruciale gebeurtenissen, zonder dat men kostbare tijd verliest aan het doorlezen van alle details.
Filteren, analyseren en exporteren
In het overzicht van Dienstrapporten kun je eenvoudig filteren op categorie of alleen de regels bekijken die als belangrijk zijn gemarkeerd. Alle gegevens zijn in één klik te exporteren naar PDF of Excel, waardoor rapportages overzichtelijk en bruikbaar blijven voor evaluaties of audits.
Tijdens een gesprek met één van onze klanten – een beveiligingsbedrijf dat meerdere objecten beheert – kwam duidelijk naar voren hoeveel tijd er dagelijks verloren ging aan het doornemen van rapporten. “We waren soms wel een uur per dag bezig met lezen,” vertelde de operationeel manager. “Niet omdat we het wilden, maar omdat we zeker wilden weten dat we niets belangrijks misten.”
Sinds de invoering van de rapportregels is dat compleet veranderd. Beveiligers selecteren nu zelf de juiste categorie bij hun meldingen, waardoor alleen de écht belangrijke gebeurtenissen automatisch worden doorgestuurd naar de juiste personen.
Het resultaat? Een enorme tijdsbesparing én de zekerheid dat geen cruciale melding meer over het hoofd wordt gezien. “We krijgen nu precies de informatie die we nodig hebben, zonder te hoeven zoeken,” aldus de tevreden klant.
Met deze uitbreiding is rapprteren met Secusoft dus nóg slimmer, efficiënter en veiliger geworden!
Wilt u nog meer blogberichten lezen? Ga dan naar de pagina Blog.