Secusoft maakt nauwgezet leveranciersmanagement mogelijk

Geschreven door:

Wij hebben in januari de laatste hand gelegd aan de uitbreiding van de reeds bestaande Module ‘Leveranciers’.
Hieraan is een aantal belangrijke nieuwe features toegevoegd die het consequent beheren van de leveranciersprestaties en het leveranciersmanagement mogelijk maken.

Even alle functionaliteiten op een rijtje:


  • Per leverancier kun je nu met één klik checken of het BTW- en KvK-nummer nog kloppen (bestaat het bedrijf nog?).
  • Secusoft onthoudt voor jou de datum van de laatste check. Wanneer het bedrijf langer dan een jaar niet gecheckt is, zie je een rode melding verschijnen.
  • Je kunt bij elke leverancier belangrijke documenten toevoegen, zoals certificaten, overeenkomsten, verklaringen enzovoort. De gegevens van de diverse keurmerken en ISO 9001 moeten altijd up-to-date zijn.
  • Hiernaast heb je de mogelijkheid om alle specifieke eigen informatie over de desbetreffende leverancier toe te voegen, je afspraken en contacthistorie. Hier kun je ook je specifieke verwachtingen van de leverancier toevoegen.
  • Tevens kun je per leverancier een opvolgdatum en een melding instellen. Dit is bijzonder aangenaam als er bijvoorbeeld contracten verlopen en afspraken moeten worden herzien.
  • Je kunt alle inkoopfacturen uploaden en koppelen aan de betreffende leverancier.

Waarom is een leveranciersbeoordeling nuttig?

Het daadwerkelijk serieus beoordelen van je leveranciers heeft een toegevoegde waarde voor je eigen organisatie. Elke leverancier werkt op een andere wijze. Het is dus belangrijk om niet volgens een standaard patroon naar je leveranciers te kijken, maar rekening houden met subjectieve verschillen in de aanpak. Belangrijke factoren zijn onder andere up-to-date contractafspraken, prijs, reactietijd en ervaring.

Waarom is leveranciersmanagement belangrijk?

Een correct onderhouden leveranciersmanagement geeft je een juist inzicht in jouw leveranciersbestand en in alle belangrijke activiteiten die jouw bedrijf onderneemt voor het in stand houden en verder ontwikkelen van de samenwerkingsrelaties. De kwaliteit van jouw relatie met je leveranciers wordt sterk beïnvloed door factoren zoals vertrouwen, toewijding, oprechtheid en correcte handelswijze.
Secusoft helpt je met zijn uitgekiende Module ‘Leveranciers’ de informatie en geschiedenis van jouw leverancierscontacten op de juiste wijze in kaart te brengen. Tevens maken de diverse herinnerings- en meldingsfuncties jouw leven eenvoudiger en voorkomen dat je belangrijke punten uit het oog verliest.

Daarom kies je voor Secusoft!

Vele uitgebreide, unieke en op de praktijk gerichte features van Secusoft planningssysteem, speciaal ontworpen voor de beveiligingsbranche, zijn een onmisbare dagelijkse partner geworden van duizenden collega’s en helpen je om je werkzaamheden overzichtelijk, snel en eenvoudig te plannen.
Lees meer over de bijzondere eigenschappen van Secusoft en maak een testaccount aan om alle fijne functionaliteiten zelf uit te proberen!

Wilt u nog meer blogberichten lezen? Ga dan naar de pagina Blog.